8 Aralık 2018 Cumartesi

Büyük Orta Avrupa Turu Günlüğü VI - DÖNÜŞ YOLUNDA SIRBİSTAN

DÖNÜŞ YOLUNDA SIRBİSTAN

21.07 2018 cumartesi. Gezimizin 9. Günü.  Sabah 07.00 gibi Viyana'ya veda ediyoruz. Bugünkü güzergahımız Sırbistan'daki Novi Sad. Oradan da Belgrad’a geçeceğiz.

Dönüşümüzü yine Macaristan Budapeşte üzerinden yapıyoruz. Ama bu defa şehre girmeden transit geçiyoruz. Geçerken Tuna Nehri'ni bir kere daha görüyoruz.

Yolda 20 dakikalık bir moladan sonra saat 12.15 gibi Macar sınır Kapısına geliyoruz. Kapı yoğun görünüyor. Yaklaşık bir saat bekledikten sonra saat 13.20 gibi Macar sınırından geçip Sırp kapısına geliyoruz. Sırbistan kapısında çok beklemiyoruz. Gurbetçilerin araçları her iki sınır kapısında da yoğun. Sıra bekliyorlar. Otobüsler ayrı kapıdan içeri alındıkları için biz çok beklemiyoruz. Rehberimiz pasaportlarımızı topluyor ve giriş işlemlerimiz toptan  yapılıyor. Bir hafta önce ayrıldığımız Sırbistan topraklarına bu defa farklı bir sınır kapısından giriyoruz.

Sırbistan'a geçtikten sonra bir benzin istasyonunda mola veriyoruz. Öğle vakti girmiş. Lavabolarda abdestimizi alıp çimlerin üzerinde namazımızı kılıyoruz ve Novi Sad’a doğru hareket ediyoruz.

15.30 gibi Novi Sad’a  geliyoruz. Novi Sad, Sırbistan'ın kuzeyinde,  Karlofça Anlaşması’nın yapıldığı Karlofça kasabasının yakınlarında, Voyvodina'nın merkezi olan şehir. Nüfusu 290.000 civarında. Nüfusunun büyük bir çoğunluğu Ortodoks Hıristiyan. Tuna Nehri İçinden geçiyor. Gördüğümüz kadarıyla gelişmiş bir şehir değil. Otobüsten indiğimiz yerde Zara’nın mağazasını görüyoruz. Yer altı geçidinden geçip özgürlük meydanına varıyoruz. Orada  Belediye binası ve katedralin birkaç fotoğrafını çekiyoruz. Sonra serbest zamanda biraz merkezde dolaşıp saat 17.00 gibi Belgrad’a hareket ediyoruz. Bence Novi Sad mutlaka gidilmesi gereken bir şehir değil. Belki de en güzel yanı şehirden Tuna Nehrinin geçiyor olması.

Novi Sad

Saat 18.30 gibi Belgrad’a geliyoruz. Eşyalarımızı yine aynı otele yerleştirdikten sonra Sava Nehri kıyısında bir gezinti yapıyoruz. Bu defa karşıya geçmiyoruz. Otelimizin tarafında olan kıyısında geziyoruz. Bizdeki deniz sahili gibi insanlar Sava boyunca gezintiye çıkmışlar.  Tuna nehri Çok güzel ama Sava Nehri de güzel. İnsana bir başka huzur veriyor. Zamanımız olsaydı orada da tekne turu yapmayı isterdim.

Sava Nehri

Güneş batıp köprüler ve şehir ışıklandırıldıktan bir müddet sonra  otelimize dönüyoruz. Çünkü sabah saat 05.45 de Bulgaristan’a hareket edeceğiz. Yıllarca ecdadımızın hükümran olduğu bu topraklardaki son gecemiz.